Jonas Hartz er kreativ rådgiver, idéudvikler og projektleder for firmaer og kulturinstitutioner

Kompetencer:

  • Koncept & idé
  • Creative Content
  • Eventstrategi
  • Kreativt netværk
  • Trends & tendenser

2005-:

Direktør i eget selskab Hz ApS. Hz er specialiseret i idé og konceptudvikling inden for branding, oplevelsesbaseret kommunikation og kulturprojekter. Af projekter i Hz regi nævnes:

  • Llama Restaurant & Bar for cofoco i samarbejde med Lars Larsen/kilo Design, Jakob Lange/BIG og Bjarke Ingels/BIG
  • Udviklet koncept og idé for Tuborg Musik 2015
  • adidas Consortium Stan Smith launch og udstilling i København
  • Konsulent for Carlsberg GSMI 2014
  • Konceptudvikling og eksekvering af- samt kreativ chef for Natbar, Bremen Teater
  • Konsulent for VICE Media Denmark og VICE Nordics herunder strategiske samarbejder og creative content development
  • Konceptudvikling og eksekvering adidas Originals 3-stripes Session feat: Mø, Reptile Youth, for adidas Originals
  • Konceptudvikling og eksekvering Wood Wood fashion week event, Le Bain, The Standard Hotel High Line New York for Wood Wood, Carlsberg
  • Konsulent for DR Koncerthuset, Jordens Undergang
  •  Udvikling af launch event for CPH:DOX, herunder premiere for Shut Up And Play The Hits i DR Koncerthuset, samt afterparty med James Murphy og 2ManyDJs 2012
  •  Konceptudvikling og afvikling af adidas Originals modeshow under Copenhagen Fashion Festival 2012
  •  Eventstrategi for Dirch filmen produceret af Nordisk Film 2011
  • Musik-identitet for Pandora Jewelry – best practice research og udvikling af road map for brug af musik
  • Konceptudvikling og afvikling af lanceringsevent, adidas Blue Collection, København
  • Musikkonsulent, underholdningsprogram for Nordisk Film TV, TV 2
  • Udvikling og eksekvering af Louisiana Lounge musikkoncept for Louisiana Museum of Modern Art
  • Udvikling af idé katalog for ejendomsudvikling af Valencia for Dreyer Fonden.
  • Projektudvikling og creative direction i forb. med lancering af Go’morgen og Go’aften Danmark for Nordisk Film TV og TV2 – herunder program pitch, studieindretning, branding, musik og grafisk identitet mv.
  • Eventkonsulent Moonspoon og Tal R show, Victoria Miro Gallery i London.
  • Absolut Icebar launch i København. I samarbejde med MO/PR.
  • Projektudvikling og eksekvering af dansk design udstilling IKON på Storefront for Art and Architecture i New York for Bang & Olufsen, Fritz Hansen, Georg Jensen og Royal Copenhagen i 2007. IKON vandt Creative Circle Award for bedste corporate identity design
  • Konceptudvikling og eksekvering af Wood Wood/adidas adicolour event og udstilling, København.
  • Udvikling og eksekvering af 1000 Images udstillingskoncept, Sony Ericsson, MO/PR, MEC på Nørreport St. og Galleri Gimm/Eis
  • Udstilling- og eventkoncept for MTV Awards og Roskilde Festival.
  • Launch event for nyt hovedsæde Nordisk Film Valby.
  • Konsulent for JDS Architects, Las Vegas Hotel projekt.
  • Konsulent og afvikler af Nordic Music Awards Hotel Marriott, København.
  • Tour manager Filur og Nellie Ettison for Edel Records i Japan

Hz Studio:

Hz etablerede i 2006-2009 udstillings- og eventspace Hz Studio på Islands Brygge. Hz Studio var rammen om arrangementer og udstillinger, bl.a.:

  • Jean Michel Basquiat fotoudstilling – The Inoue Brothers.
  • Gavin Watsons’ Skins fotoudstilling 2007 – VICE Magazine.
  • Olafur Eliasson videoinstallation og Galleri Andersen_s arrangement.
  • Barry McGee, Clare Rojas og Olaf Breuning event – Galleri Nicolai Wallner.
  • Wood Wood adicolor udstilling, WW, Levent Boilerhauge, Hz, The Inoue Brothers m.fl.
  • Udstillingen kBH – kilo Design, BIG og Hz.

2002-2006

Kreativ manager på aura Bar & Natklub. Jonas Hartz var ansvarlig for lanceringen og eksekveringen af bar-delen, herunder:

  • Musik og udstillings-kurator
  • PR & kommunikation
  • Kreativt koncept
  • Grafisk designidentitet

aura Bar & Restaurant fik Nat & Dag Københavnerprisen for årets nye restaurant 2002

 2002-2006

Kreativt samarbejde i design kollektivet UNIT-1391. Konceptudvikling og projektledelse. Herunder bl.a.:

  • Identitet, posterdesign og events for Zentropa i forbindelse med Lars von Triers Dogville og Manderlay film
  • Identitet og brandingstrategi for Nordisk Film og Nordisk Film Biografer i samarbejde med Kontrapunkt. Udvikling og lancering af NF’s nye isbjørne logo.
  • Flagship store launch event og instore visuals design for Georg Jensen
  • Levi’s 501 launch og bogprojekt med Fieldwork Stockholm
  • Eventproduktioner for Nordisk Film i Cannes 2002-2006
  • Konceptudvikling og eksekvering af udstillingen ”The Box” i Beams Gallery, Tokyo.
  • Deltagelse på DDC’s plakatudstilling på Ginza Graphic Gallery, Ossaka

 1998-2002

Kreativ manager og natklubchef for VEGA. Herunder udvikling og lancering af VEGA Natklub og VEGA Lounge, samt klub-orienterede aktiviteter og koncerter, bl.a.:

  • Respect is Burning feat.: Dimitri From Paris, Bob Sinclar, Francois K, Kerri Chandler, Philip Zdar m.fl.
  • Dancer in The Dark party i Cannes og København med Zentropa.
  • Natklub Specials feat: LTJ Bukem, Little Louie Vega, DJ Jazzy Jeff m.fl.

Med Jonas Hartz som en del af booking gruppen arrangerede VEGA 250 arrangementer og koncerter om året ud over natklub hver fredag og lørdag. VEGA Natklub modtog Nat & Dags Københavnerprisen 2001

1995-1998

Grundlægger af kunstner- og arrangørgruppen Twisted Minds/TMS. TMS arrangerede udstillinger og festivaler i ind- og udland, herunder:

  • The Arrow – graffiti og street art udstilling i Stockholm under Stockholm Kulturby 1998 med deltagelse af bl.a. Futura, Seen, Blade, X-ecutioners m.fl.
  • Stocktown – hip hop baseret musik og udstillingskoncept under Fanclub festivalen i Lida ved Stockholm under Stockholm Kulturby 1998
  • Urban Skillz i Zürich, med deltagelse af graffitikunstnere fra hele verden og internationalt musikprogram på Rote Fabrik, Zürich 1997
  • Konsulent på udstillingen Skriften På Væggen på Herning Kunstmuseum
  • Montana Living Walls, kunstprojekt
  • Twisted Minds på Venue Festival m. Kool Keith/Dr. Octagon.
  • SubKult96, 18 dages multiudstilling i Pakhus 11 under Kulturby 96 i København med deltagelse af graffiti kunstnere fra hele verden samt koncerter i hele perioden med deltagelse af bl.a. Rock Steady Crew, Jungle Brothers, Kool Herc, Beatnuts m.fl.
  • Flere offentlige udsmykningsopgaver, bl.a. udsmykning af tunnel under Dronning Louises Bro.

Bestyrelser:

  • Jonas Hartz medlem af bestyrelsen i Creative Circle 2009-2010
  • Jonas Hartz medlem af den kreative bestyrelse for Madeleines Madteater 2009

Priser:

Jonas Hartz har i forskellige sammenhænge og med forskellige samarbejdspartnere modtaget:

  • Carlsbergs Idé legat 1995 med TMS
  • Carlsbergs Mindelegat 1996 med TMS
  • Københavnerprisen 2001 for natklub arrangementerne på VEGA
  • Creative Circle Silver Award – Best corporate identity 2008 for IKON
  • I BYEN Prisen – Kategori: Årets Bar for Natbar, Bremen Teater 2012

Press:

Hz related reviews, interviews, features and articles in newspapers and magazines:

Daily Newspapers:
Børsen, Politiken, Berlingske Tidende, M/S, Information, MX

Magazines:
Scandinavian Living, Arena, Eurowoman, Euroman, Cover, Soundvenue, Where2go, Gaffa, Romeo&Julie, Schafer, Muzik (UK), Jockey Slut (UK), Hollywood Reporter (US), Dish (JP), Brutus (JP) Tokion (US/JP), +81 (JP), Nylon (US), Mini-Magazine (D), Nytt Rom(N), Bolig Magasinet

Jonas Hartz er optaget i Dansk Rock Encyclopedia 2002

Radio & Television:
P1 – Klubværelset, P3 – Det Store Mix
DR1: Danske DJ’s, MTV News

Uddannelse:

Autodidakt

linkedin.com/in/jonashartz

 

Leave a Reply